רישום לענף שיפוצים – ניתן לקבל עם מבחן ללא תעודות מקצועיות

שיפוצים הינם ענף אשר במהותו מוגדר כעבודות שנעשות בתוך מבנה, מבלי לייצר שינוי מהותי בו או בחזיתות החיצוניות שלו. עבודות אלו כוללות עבודות של שיפוץ וגמרים (ללא אינסטלציה וחשמל אשר מהווים ענפי משנה נפרדים בפנקס הקבלנים). בדרך כלל בעלי המקצוע אשר יבצעו עבודות אלו יהיו מומחים בנושאים ספציפיים ויעבדו תחת רישום של קבלן שיפוצים, בסיווג 131 ויוכלו גם לשמש כיועצים טכנים ומדריכים בנושאים בטיחותיים, מקצועיים ורגולטורים.

מהו תפקידו של קבלן שיפוצים?

קבלן שיפוצים אינו חייב להבין לעומק ומבחינה מעשית בכל אחת מהעבודות המתבצעות במבנה, אולם עליו להבין בכל אותם תקנים וסטנדרטים הנהוגים בתחומים השונים, כדי שהוא יוכל לוודא שהעבודה נעשתה באופן בטיחותי וברמת איכות נאותה והולמת. כמו כן עליו לנהל מערך שלם של עובדים, כך שהאתגר הניהולי הינו גדול ומחייב כישורים מקצועיים שונים. פעמים רבות עובדים אלה נמצאים או מגיעים מאזורים גיאוגרפיים רחוקים זה מזה, כך שעליו לאגד את כל כוח האדם הרלבנטי ולנהל אותו.

מעבר לכך, קבלן השיפוצים יהיה זה שיעמוד מול הלקוחות ויידרש לנהל את העבודה על פי לוח זמנים קבוע מראש, תוך ביקורת ומסירת עדכונים שוטפים ללקוחות ולבעלי המקצוע האחרים. אם תהיו מעוניינים להירשם כקבלן שיפוצים רשום, יהיה עליכם לעמוד במבחן מקצועי, במידה ואין ברשותכם תעודות מקצועיות.

קצת על מבחן, הסיווג ומה הוא כולל?

על קבלן השיפוצים יהיה לעבור אחד משני סוגי מבחנים, כפי שנקבע על ידי משרד הבינוי והשיכון. בעלי מקצוע אשר יעברו קורס של קבלני שיפוצים במקום המוכר על ידי המשרד יוכלו לעבור בחינה מקוצרת, אשר תכלול כ-20 שאלות בנושא בטיחות וכ-30 שאלות בנושאים מקצועיים יותר. אם ישנם בעלי מקצוע אשר למדו באופן עצמאי את החומר הנדרש, הם יוכלו לגשת לבחינה אשר הינה מורחבת יותר וכוללת סה״כ 100 שאלות בנושאי בטיחות, שאלות מקצועיות ושאלות בנושאי חוקים ונהלים שונים.

כך או כך, יהיה עליכם, כקבלני שיפוצים לעמוד בסף ציונים מסוים (מ-65 ועד 80) כתלות בסוג השאלות. אם לא תעברו את המבחן תהיו זכאים לבחינה חוזרת, או ערעור על תוצאות הבחינה. הבחינה החוזרת יכולה להיעשות כל פרק זמן מסוים, והכל על פי המפורט באתר משרד הבינוי והשיכון.

יתרונות ביצוע מבחן ללא תעודות מקצועיות

רשם הקבלנים נותן הטבות והקלות הן במבנה המבחן והן בקיצור פרק הזמן הנדרש בין מבחן למבחן, למי שלומד בקורסים רשומים ומוכרים לקבלני שיפוצים. עם זאת, קבלנים רבים יודעים ומכירים את החומר הנלמד, רק מעצם עבודתם בשטח, ואינם מעוניינים לבזבז זמן משמעותי וניכר על לימודים חוזרים. לכן, אם גם אתם יכולים ללמוד בעצמכם את הנהלים והתקנים הקשורים לענף השיפוצים ואת החומר המקצועי הנדרש, תוכלו להסתפק במבחן, שגם אם הוא ארוך יותר מהמבחן המקוצר, הוא מתבסס על נושאים ועניינים הלקוחים מהשטח אותו אתם חיים.

פטור מהמבחן ללא תלות בהיקף העבודות המבוצעות תוכלו לקבל אך ורק אם אתם מחזיקים בתעודה מקצועית אשר מתאימה לרשם, כמו מנהל עבודה,  הנדסאי או מהנדס. כמו כן, יש לציין כי כל מי שעובר מבחן ומעוניין להיות קבלן שיפוצים חייב להיות נקי מעבירות פליליות בתחום זה, לא להיות פושט רגל או בתהליכי פירוק.

יתרונות הרישום כקבלן שיפוצים

לקבלן שיפוצים רשום, בדומה לקבלנים רשומים אחרים, יש יתרונות רבים, שכדאי להתאמץ עבורם. היתרונות העיקריים הם היכולת להשתמש בתואר קבלן, יכולת להשתתף במכרזים עירוניים וממשלתיים, אפשרות קבלת רישיון לגיוס עובדים פלסטיניים, יכולת לבטח את עצמו ומוניטין. לאחר קבלת הרישיון, יוכל קבלן השיפוצים לקרוא לעצמו קבלן בפני לקוחות, עובדים ועמיתים. ככזה הוא יופיע ברשם הקבלנים ויוכל לפרסם עצמו לקבלת חשיפה והכרה גדולים יותר.

לא רבים יודעים אולם אין אפשרות לקרוא לאדם קבלן, אלא אם הוא באמת רשום. עובדה זו צריכה להבדיל את בעלי המקצוע אשר עברו בחינות הסמכה ועומדים בסטנדרטים מקצועיים נאותים מבעלי מקצוע אשר הינם אולי בעלי ניסיון אך ללא הכשרה מתאימה. כלקוחות, חשוב מאד לדעת האם קבלן השיפוצים אכן עבר הסמכה ויוכל להעניק את השירות ברמה הגבוהה ביותר הניתנת.

להבין מהי רשימת הדרישות המלאות לקבלת רישיון הקבלן שיפוצים תוכלו להבין מחברת G.A.M ייעוץ וליווי קבלנים בקבלת יעוץ ראשוני. בעזרת הליווי המקצועי של הצוות שלנו, תוכלו להגיע ליעד – ולהשיג את הרישיון לענף השיפוצים. תשאירו פניה או חייגו עוד היום לקבלת ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה.

 

 

 

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן