הוצאת רישיון קבלן רשום - מה צריך בשביל להירשם?

תנאים לקבלן רשום

מכיוון שלרישום כקבלן רשום ישנם יתרונות רבים, אשר בסופו של דבר מתרגמים גם לשורת רווח גדולה יותר, רבים מתעניינים לגבי התנאים לרישום. לפני הגשת כלל המסמכים הנדרשים וההכנות הצפויות לקבלת תעודת קבלן מורשה, כדאי לבדוק אם הינכם זכאים לרישום והאם אתם עומדים בתנאים הנדרשים לסיווג הספציפי בו אתם מעוניינים להירשם. לנוחיותכם, ניסינו לעשות קצת סדר בדברים ולהביא לידיעתכם את התנאים העיקריים.

באילו תנאים יש לעמוד כדי להירשם כקבלן?

על האנשים המעוניינים בכך לעמוד במספר דרישות כלליות. כדי שבקשתכם להירשם כקבלנים תאושר יש לזכור שיש לאסוף מסמכים והוכחות אשר יוכלו לאשר את העמידה בתנאים אלו. למעשה, התנאים יתמקדו בשלושה מרכיבים עיקריים: הוכחת ניסיונו של בעל המקצוע, רמת המקצוענות שלו בעבודה הנדרשת והיותו אדם אמין וישר.

רשימת התנאים הקונקרטית יותר תכלול את הדרישות הבאות:

  • ניסיון או עמידה בחובת מבחנים – דרישה זו הינה תלויה בענף בו אתם מעוניינים להירשם. בעוד קבלן שיפוצים יידרש לעמוד במבחנים שונים עם או ללא קורס מקצועי מוכר בנושא, קבלן חשמל למשל יידרש להיות בעל ניסיון מוכח ובעל תעודה של חשמלאי ראשי.
  • אם ביצעתם מבחנים או הסמכות כלשהן, עליכם להראות ולהוכיח זאת באמצעות המסמכים הרלבנטיים. תארים אקדמיים או ממכללות שונות מאושרות, יוכלו גם הם להתקבל. תוכלו להוסיף את אחת משלוש התעודות המאושרות כמנהל עבודה, הנדסאי או מהנדס, אם יש ברשותכם. לצורך רישום בענפי משנה יש ערך גם לתעודות מקצועיות ספציפיות כמו חשמלאי ראשי, טכנאי מזגנים וספרינקלרים, תעודת מעליתן וכו'.
  • תעודת עוסק מורשה – עליכם להיות בעל תעודת עוסק מורשה פתוח ופעיל ברשויות המיסים במדינת ישראל.
  • ללא תיק פלילי או הרשעות קודמות –יהיה עליכם להגיש הסכמה חתומה שתאשר את עובדת היותכם נקיים וחפים מעבירות עבר.

העלאת סיווג קבלנים

לאחר תקופה ופרק זמן מסוים, במהלכו תבצעו פרויקטים העומדים בהיקף הכספי/ מ״ר המותר לכם לפי הרישיון העדכני, יהיה אפשר לבצע העלאה בסיווג הקבלני. משמעותה של עובדה זו היא גדילת העסק, התפתחותו והתרחבותו, הן מבחינת כמות כוח האדם העובד והן מבחינת התבססות החברה מבחינה כספית. ההיגיון העומד מאחורי העלאת סיווג קבלנים היא שככל שהחברה תהיה גדולה, חזקה ועמידה יותר, כך היא תוכל לבצע פרויקטים גדולים ומורכבים יותר.

בנוסף, ככל שהסיווג הקבלני יהיה גבוה יותר, תוכלו כקבלנים לגשת למכרזים פומביים וממשלתיים הדורשים ערבויות גבוהות יותר למטרות עשיית פרויקטים גדולים ובעלי רווח גדול יותר. העלאת הסיווג ניתנת כשנה לאחר מתן הסיווג האחרון, ובלבד שתסיימו פרויקט בהיקף הנדרש ותצליחו להוכיח כי ביצעתם לפחות פרויקט אחד בהיקף של בין 70%  ל- 100% מההיקף המרבי לסיווג.

יתרון הסיוע של חברה מקצועי לרישום קבלנים

כמובן שאפשר להגיש בקשה לרישום כקבלן מורשה באופן עצמאי. עם זאת, אנו בחברת גלאור G.A.M, יודעים ומכירים את הנפשות הפועלות באישורים אלה, ואת הנהלים והתקנות הנדרשים לעניין זה. לכן, נשמח לסייע לכם, כקבלנים לעתיד לקבל את התעודות הנדרשות באופן היעיל ביותר, כדי שתוכלו להתחיל לממש את עצמכם בפרויקטים המתאימים למידותיכם ולהרוויח מכך ככל האפשר.

נוכל לסייע לכם, בין אם תרצו להירשם כיחיד או כחברה, על פי דרישתכם ורצונכם. אנו מודעים לכך שלא כל המתעניינים יכולים או רוצים לנהל את בקשותיהם ולמצוא את עצמם שקועים בסבך הבירוקרטיה, כך שפניה לחברה מקצועית, אשר זהו תחום התמחותה יכולה לסייע בפרטים הטכניים כמו גם הניהוליים והמורכבים יותר וללוות את הדרך כולה ולתת פתרון לשאלות שעולות תוך כדי.

מה קורה לאחר רישומכם כקבלנים, או מהם היתרונות בלהיות קבלן רשום?

אם אתם חושבים לרגע האם רישומכם כקבלנים מצדיק את כל הטרחה, הלימודים, הגשת המסמכים וניהול הבירוקרטיה הסבוכה, התשובה היא כן. לקבלנים רשומים ישנם יתרונות רבים, אשר העיקרי שבהם הוא יכולתם לגשת למכרזים פומביים, ממשלתיים או עירוניים, אשר מערבים עבודה בפרויקטים גדולים ומורכבים. מלבד זאת, גם אם אתם מתעניינים בשוק הפרטי, יש לעצם היותכם קבלנים רשומים יתרון גדול.

דמיינו את עצמכם יושבים עם לקוחות ומציגים את עצמכם כקבלנים ואת הרושם שזה עושה עליהם. אין ספק, שכאשר אנשים המעוניינים בבניית בית או שיפוץ, נפגשים עם קבלן רשום, הם למדים מכך על ניסיונו העשיר בפרויקטים מסוג דומה, כך שסגירת העסקה תהיה קלה וודאית יותר עבורם.

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן