אישורי העסקה לפלסטינים

אישור עבודה לפלסטינים נדרש להינתן באופן מיוחד ועל פי כללים, תקנות ומכסות מספריות אשר משתנות מעת לעת. נקדים ונאמר שאת אישור העבודה יכול להוציא רק קבלן רשום, אולם אנו, בחברת גלאור  G.A.M, נוכל לסייע, ללוות ולכוון אתכם עד לקבלת רישיון קבלן רשום ואת האישור המיוחל, וקבלת סיוע בעבודה. קחו בחשבון שלוקח זמן להפיק אישורים אלו והם נתונים לאישור והסכמת משרדי הבטחון והשב״כ.

למה נדרש רישיון העסקה לעובדים הפלסטינים?

כיום, אתם כקבלנים מחויבים להוציא רישיון העסקה לפלסטינים, כאשר אתם מעוניינים בכך ומתגלה הצורך בעובדים נוספים בתחום הבנייה. ישנם עובדים פלסטיניים אשר חוזרים כל יום לביתם דרך המעברים, בעוד אחרים נשארים לישון במהלך השבוע וחוזרים בסופי שבוע, כתלות במשמרות, סוג העבודה ומתן האישור הניתן להם. כך או כך, הם נדרשים לאישור עבודה, והעסקתם ללא אישור שכזה הינה עבירה על החוק.

משמעות האישור היא שבעצם הוצאת הירידון, אתם מתחייבים לתת להם תנאים דומים לאלה של העובדים הישראליים מבחינת שכר ותנאים סוציאליים (ביטוח, תשלומי מיסים שונים וכו'). כמו כן, אתם מתחייבים להעסיק את העובדים במשרה מלאה, ולהודיע לרשות המתאימה כאשר אישורי העבודה פגי תוקף ואינם ניתנים לשימוש עוד. את הבקשה אשר יכולה לכלול דרישה לעובדים נוספים או החלפת עובדים קיימים, יש להעביר בצינורות המקובלים, לרבות האישורים והמסמכים הנדרשים מעצם התקנות.

תוך כמה זמן אוכל לקבל רישיון להעסקת פלסטינים לעבודה?

תהליך של הוצאת רישיון העסקה של עובדים הפלסטינים, הינו תהליך בטחוני בעיקרו, מכיוון שיש הכרח לבדוק גם את המועמדים עצמם, מן הסתם, מבחינה ביטחונית, בריאותית ועוד. כך שתהליך זה עלול להימשך פרק זמן ארוך יחסית, לכן, ההמלצה היא לא להשאיר את הוצאת האישורים לרגע האחרון, כאשר מתברר כי אין מספיק עובדים קיימים לעבודה זו או אחרת. החשש הוא שעלולים להיגרם הפסדים ועוגמת נפש רבה, כאשר אין מספיק עובדים והפרויקט הנדרש לא יכול להסתיים או להתקדם על פי לוח הזמנים הצפוי והמתוכנן.

את המסמכים לקבלת האישורים יש להגיש באופן מסודר, אך עם זאת תהליך האישור עלול להיארך זמן ניכר. כאשר חברה מקצועית, כחברת גלאור G.A.M, מגישה את המסמכים הנדרשים, עשוי זמן הטיפול בבקשה להתקצר באופן משמעותי, מכיוון שאנו כחברה אשר זהו תחום התמחותה, מכירים את הנהלים, הדרישות, התקנים והאנשים העובדים במקומות אלו ואת סבך הבירוקרטיה שיש לצלוח.

עלות הוצאת רישיון העסקה לעובדים פלסטינים

כקבלנים, סביר להניח שמעניין אתכם השורה התחתונה, או השאלה: כמה זה עולה לנו?

כדי לענות על שאלה זו, עליכם לחשוב תחילה על מספר העובדים לו תזדקקו ועל החיסכון בזמן הוצאת האישורים הכרוכה בפניה לחברה מקצועית שתעשה זאת עבורכם.

מכיוון שתהליכים אלה לוקחים זמן, ולא תרצו להפריע למהלך התקין של העבודה, תידרשו להיעזר בשירותים מקצועיים. נוכל לחשוב ביחד, האם נדרשים לכם עובדים לפרויקט זמני וקצוב בזמן או האם אתם נדרשים לעובדים רבים אשר יוכלו להמשיך באופן רציף את העבודות המתקבלות. מעבר לכך, יש להקפיד ולשמור על כלל התקנות הנלוות להעסקת עובדים זרים, למשל מבחינת תשלום שכר, כדי שלא תיתקלו במועד מאוחר יותר בשלילת הזכות לאישורי עבודה לעובדים נוספים בחברה הנוכחית או העתידית (אם קבלן או דירקטור מקבל שלילה ודחיית האישור להעסקת עובדים עקב אי קיום הנהלים כלשונם, הוא עלול לגרור את זה עימו לכל חברה שלא ינהל אותה).

למה נדרשים עובדים פלסטיניים?

פעמים רבות הצורך בעובדים פלסטינים בענף הבניה נובע מחוסר בעובדים באופן כללי. כדי לא לתקוע עבודות ופרויקטים שנעשים באופן שוטף ולא לגרום לעיכובים במסירת פרויקטים אלו, יש להעסיק מספר מתאים ונכון של עובדים שיעמדו במשימות השונות. יש לשים לב לכך, שמכיוון שישנה מודעות לבעיית המחסור בעובדים, תוכלו לקבל אישור להעסקת עובדים פלסטיניים, מעצם היותכם קבלנים רשומים בפנקס הקבלנים, ללא צורך בהצגת פרויקט ספציפי כלשהו.

מעבר לכך, קבלנים רבים נוכחים לדעת שהמוטיבציה של העובדים הפלסטיניים לפעמים גדולה יותר מהמוטיבציה של עובדים ישראליים, אשר רגילים לתנאים ושכר מסוימים, ולכן הם יהיו מוכנים לבצע עבודות רבות ומורכבות, אשר לא תמיד נמצאים להם ידיים עובדות.

מכיוון שחברת G.A.M  גלאור, מבצעת ליווי של קבלנים ורישום ברשם הקבלנים, בין השאר, אנו נוכל לתת מענה ללקוחות העוסקים בעולם הקבלנות בשלל תחומים, לרבות ייעוץ, מענה לשאלות, ותשובות לגבי העסקת עובדים מהשטחים בתחום הבניה.

צרו קשר עוד היום לקבלת פרטים נוספים והתקדמות בקבלת רישיון להעסקת עובדים פלסטינים בענף הבניה.

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן