קבלנים – מי יכול להיקרא קבלן?

כפי שבטח נוכחתם לדעת ההתייחסות לקבלנים רשומים, באופן כללי, היא התייחסות הפונה לאנשים מקצועיים, אשר ניתן לדעת בוודאות כי הם עברו את כלל ההכשרות הנדרשות, עמדו ביעדי סף כלשהם והינם בעלי ניסיון בפרויקטים שונים. הסיווג הניתן לקבלנים תואם את רמת המקצוענות שלהם ואת יכולתם לבצע היקפי עבודה שונים, כך שרישומכם כקבלנים רשומים  הינו כלי עבודה רב ערך וחשוב.

עבודה ללא רישיון קבלן

עבודה ללא רישיון קבלן אינה רצויה בשום מקרה, לא למבצע העבודה ולא למקבל העבודה. לא הרבה יודעים אבל, בעל מקצוע שאינו קבלן מורשה אינו רשאי לקרוא או להציג את עצמו כקבלן. ההשלכה וההשפעה שיש לעבודה עם עובד שכזה היא רבת משמעות. הסיבה הראשונה והעיקרית היא שקבלן מורשה חייב לעמוד בדרישות ובסטנדרטים מקצועיים שונים, אשר יבטיחו את טיב עבודתו ומידת בטיחותה.

מעבר לכך, רק קבלן מורשה יכול לרכוש פוליסת ביטוח עבורו ועבור העובדים שאיתו. באופן כזה, הלקוחות יכולים להיות בטוחים שאם, חלילה מתרחש אסון באתר הבניה, הם לא צריכים לשאת בנטל ולשלם על כך מכיסם. על קבלן רשום מוטלות גם חובות ופיקוח, אשר לא נמצא אותם בקרב בעלי מקצוע העובדים ללא רישיון. כך, אם נדרשת התליית התעודה או שלילת זכויות כלשהן על קבלן רשום זה או אחר, ניתן לדעת זאת בטרם תחילת העבודה.

מה כולל רישום קבלנים

כאשר אתם כקבלנים מורשים, הרשומים בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון, מגיעים ללקוחות, אתם בעלי ערך מוסף רב. תוכלו להמשיך ולהסביר ללקוחות שסיווג הקבלן, כאמור, מתאים לענף המקצועי בו התמקצעתם  ולהיקף הפרויקטים שתורשו לבצע. מספרי הסיווג הכספי או במ״ר, נעים בין 1 ל-5, כאשר דרגה 1 היא הנמוכה ביותר ואילו דרגה 5 היא הגבוהה ביותר ומבטאת היקפי פרויקטים שהינם מוגבלים בתקציב.

רישום קבלן בסיווג זה או אחר אינו עובדה סטאטית שאינה ניתנת לשינוי אלא, מדי פעם כאשר תתקדמו ותסיימו עבודות בהיקף המותר בהתאם לדרישות של רשם הקבלנים, תוכלו להעלות את הסיווג, ובלבד שחלפה שנה מיום קבלת הסיווג האחרון. ההיגיון העומד מאחורי היבט זה הוא שככל שתהיו כקבלנים בעלי ניסיון רב יותר, כך תוכלו  לקחת על עצמכם פרויקטים גדולים ומורכבים יותר, אשר יידרשו רמת מקצוענות וניהול גבוהה יותר.

למה תידרשו כשתירשמו כקבלן רשום?

הבדל נוסף בין קבלנים רשומים לבעלי מקצוע חסרי רישיון, הוא עצם העובדה שבעת מתן רישום קבלן תהיו מחויבים להציג מסמכים אשר יוכיחו כי אין לכם הרשעות קודמות, בעיקר בתחום הבנייה, ואינכם נמצאים  בתהליך של פשיטת רגל או כינוס נכסים אחר. לכן עמידותכם הפיננסית כקבלנים תהיה טובה ויציבה יותר מאשר עמיתכם ללא הרישיון. בנוסף, תהיו חייבים להיות עוסק מורשה, ולנהל את עסקיכם באופן שקוף וברור.

בין שאר המסמכים שיהיה עליכם כקבלנים להגיש, אם תהיו מעוניינים להירשם ברשם הקבלנים, יהיו תעודות ואישורים בגין הסמכות, הכשרות או תארים שלמדתם. רמת המקצוענות שלכם, בסיווגים מסוימים, יכולה להיבחן גם באמצעות מבחנים שונים. מכיוון שרמת הביטחון של הלקוחות בקבלנים רשומים צריכה ויכולה להיות גבוהה מאד יחסית לבעלי מקצוע שעובדים ללא רישיון, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה פיננסית, כדאי ומומלץ להזכיר ללקוחותיכם את היתרונות הרבים הקיימים בבחירה בקבלנים מורשים.

איך ניתן לבצע רישום קבלנים

רישום קבלנים באופן עצמאי עלול להיות מלווה בטעויות שיהיה קשה מאד לתקן, עד כדי בלתי אפשרי. כמו כן, אתם עלולים לא לכלול את כל ניסיונכם המעשי, כך שחלקו "יישרף" או לא ייחשב לצורך סיווג גבוה יותר, במקרה הטוב, או ידחה את קבלת הרישיון בכמה שנים, במקרה היותר גרוע.

כאשר נעזרים בשירותי חברה מקצועית, כחברת G.A.M גלאור, טעויות אלו לא ייעשו ונוכל לוודא, באופן מקצועי, שכל הדרישות לסיווג ולענף הספציפי אליו תרצו להירשם - מתקיימות. כמי שיודעים, מכירים ובעלי ניסיון בנושאים אלה, נוכל לכוון ולייעץ לכם בסבך הבירוקרטיה הקיימת.

גם לאחר רישום הקבלן, נדרשת עוד עבודה מסוימת למעקב ובירור סטטוס הבקשה. מעבר לכך, כאשר תתקדמו מבחינה מקצועית, תוכלו להגיש בקשה להעלאת הסיווג, כנגד מסמכים נוספים אשר יוכיחו את יכולתכם לעמוד בפרויקטים מורכבים יותר מבחינה פיננסית, ואת ניסיונכם בעשיית בפרויקטים שהיקפם הוא לפחות 70% מההיקף הכספי המקסימלי של הסיווג הנוכחי.

כדי לבצע זאת ולהתחיל להרוויח עוד היום, פנו למומחי חברת גלאור G.A.M, שישמחו לענות ולייעץ בכל בעיה.

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן