מה זה אומר להיות קבלן רשום ואיך אנחנו יכולים לסייע?

עבודות הנדסה בנאיות הן עבודות אשר נושאות עמן אחריות רבה. עבודות אלה משמשות אנשים רבים מדי יום לקיום אורח חיים סטנדרטי, מגורים, עבודה ועוד. עבודות אלה משמשות כתשתית עבור החיים המודרניים ועל מנת לוודא כי הציבור מוגן מפני קבלנים לא מיומנים נחקק חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות.

הדרישה העיקרית של מדינת ישראל בענף הבנייה לפי חוק רישום הקבלנים הינה המקצועיות בכל הענפים הקשורים לבניה בארץ. לצורך כך, קיים גוף ממשלתי שמנהל פנקס רישום הקבלנים ומאשר רישיונות קבלן רשום לחברות/ יחידים המתעסקים בענף הבניה וכל הקשור בכך. פנקס הקבלנים הרשומים הוא אחד האמצעים העיקריים לפיקוח של מדינת ישראל בענף הבניה וסיוע במניעת אסונות ותאונות עבודה. לצורך כך, כל אדם שמתעסק בבניה חייב להוכיח את ניסיונו התעסוקתי בתחום בו הוא מעוניין להירשם.

מה קובע חוקק רישום קבלנים?

חוק רישום קבלנים אשר נחקק בשנת 1969 קובע כי עבודות הנדסה בנאיות אשר חורגות במהותן או בהיקפן הכספי מהגבולות שהוגדרו בתקנון – חייבות להיות מבוצעות רק על ידי קבלן רשום המחזיק ברישיון מטעם רשם הקבלנים. רישיון זה מגדיר את תחומי פעילותו, את היקף העבודות המקסימלי אותו הוא יכול לעשות ובמידה ומדובר בענף הבניה אזי הרישיון מגדיר גם את היקף הבניה החדשה שהוא יכול לבנות. במידה והקבלן יחרוג מן המותר לו על פי החוק הוא עשוי לקבל צו הפסקת עבודות ולעמוד לדין על כך. כיום יש 5 רמות סיווג כאשר רמות אלה מותאמות לענף בו עוסק הקבלן וישנה חלוקה בין ענפים ראשיים לענפים משניים, כאשר הדרישות עבור כל סיווג בענפים הראשיים הן גבוהות יותר לעומת ענפים משניים.

בשביל מה אנחנו כאן?

ההליך הבירוקרטי של רישום במוסדות ממשלתיים מקשה על אנשים רבים אשר בסך הכל רוצים להתפרנס כחוק. לעיתים, אותם אנשי מקצוע יתקלו באטימות מן הממסד לצד תקנות וחוקים אשר אינם ברורים לאדם מן הרחוב. רגע לפני שמתחילים להתייאש, ניתן לפנות לגורם מקצועי (כמונו) שיספק ייעוץ והכוונה. לצורך כך, הוקם משרדנו אשר מטרתו לסייע לקבלנים להירשם בפנקס הקבלנים, להתמודד עם בירוקרטיה ובבוא היום להעלות את רמת הסיווג שלהם.

חברתנו החליטה להרים את הכפפה והוקמה במטרה לספק את הייעוץ וההכוונה הטובה ביותר עבור קבלנים המעוניינים לקבל רישיון וסיווג עבור תחום עיסוקם.
אם הנכם חווים קשיים ברישום, פנו כעת אל משרדנו ונשמח לעמוד לצדכם לאורך כל הדרך.

 

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן