מהם היתרונות בלהיות קבלן רשום?

אם פתחתם עסק עצמאי בענף הבניה ההנדסית, ודאי גיליתם בשלב מסוים כי תצטרכו לקבל רישיון מיוחד על מנת לעסוק בפרויקטים בהיקפים גדולים. רישיון קבלן ניתן לקבלן דרך ביצוע רישום קבלן רשום אצל רשם הקבלנים. 

קבלת הרישיון מאשרת כי הקבלן עומד בדרישות של רשם הקבלנים וכי הוא אכן מוכשר ומוסמך לביצוע העבודות המוגדרות לו ברישיון. כל קבלן מקבל סיווג בהתאם לתחום פעילותו, כאשר סיווג זה מגדיר 3 פרמטרים:

  1. היקף העבודות המקסימלי אותו יכול הקבלן לבצע (מבחינה כספית).
  2. סוג העבודות אותן רשאי הקבלן לבצע.
  3. שטח הבניה המקסימלי בו יכול הקבלן לבנות (במידה ומדובר בקבלן בניה).

במידה והנכם עוסקים באחד מן התחומים האלה ונתקלתם בקשיים ברישום, במידה והנכם זקוקים לעזרה והכוונה אשר תסייע לכם לצלוח את המשוכה, במידה ונמאס לכם להתמודד בכוחות עצמכם עם בירוקרטיה אטומה – זהו הזמן לפנות אל המומחים של משרדנו.

לא חסרים מקרים בהם אנשים רצו בסך הכל להתפרנס בכבוד, אך המשרדים השונים הערימו עליהם קשיים. לעיתים, אנשים אלה התייאשו והמשיכו לבצע עבודות שלא כחוק בעוד אחרים החליטו לשנות כיוון ולנסות את מזלם במקום אחר. במידה ונתקלתם בקושי, אין זה אומר שצריך לוותר. חברתנו הוקמה במטרה לסייע לכם בכל נושא הקשור להתמודדות מול רשם הקבלנים, כמו גם ברישום כקבלן מוכר לצורך השתתפות במכרזים של הממשלה.

היתרונות בלהיות קבלן רשום:

  1. רישום בפנקס הקבלנים מעיד על רמת המקצועיות של בעל מקצוע המספק את שירותיו שהוכח מול גוף ממשלתי, כך שזה נותן גם שקט נפשי ללקוחות המזמינים את העבודה. 
  2. עבודה ללא רישיון או שלא במסגרת הסיווג הניתן לקבלן מהווה עבירה על החוק וצפויה לגרור ענישה חמורה.
  3. היתרי הבניה ניתנים בתנאי שמבצע אותם קבלן רשום לכן שכירת קבלן ללא רישיון מתאים מסכנת את עבודות הבניה באתר.
  4. רישום של קבלן בפנקס הקבלנים נותן יתרון משמעותי מול קבלנים שאינם רשומים ופותח אפשרות להגדיל בהדרגה את היקפי עבודות מבוצעות בצורה חוקית ומסודרת.

*יש לציין כי לפי החוק חלה חובת רישום בפנקס הקבלנים לכל קבלן המבצע את העבודות השייכות לענף משנה שעלות שלהם עומדת על 47,000 ₪ ויותר. כמו כן, העבודות השייכות לענף ראשי לא יעלו על 90,000 ₪. 

  1. בעזרת קבלת רישום בפנקס הקבלנים ניתן להגדיל את כמות העבודות דרך קבלנים הלא רשומים ששוכרים את שירותי קבלן רשום לצורך ביצוע עבודות בהיקפים גדולים ושימוש בשירותי מטריה.
  2. לאחר קבלת רישום בפנקס הקבלנים ניתן לגשת למכרזים/לקבל עבודות מגופים גדולים ומוסדיים, להוציא סמל מעסיק להעסקת עובדים מהשטחים. בנוסף, הרישום בפנקס הקבלנים פותח אופציה לקבלת רישיון של קבלן מוכר לעבודה במכרזים ממשלתיים.

7. כמו כן, יותר ויותר חברות ביטוח בארץ מבקשות מקבלנים המעוניינים לבטח את אתרי הבניה ועובדיו להציג אישור קבלן רשום בהתאם לגודל האתר והיקפי העבודה המבוצעת.

חברתנו החליטה להרים את הכפפה והוקמה במטרה לספק את הייעוץ וההכוונה הטובה ביותר עבור קבלנים המעוניינים לקבל רישיון וסיווג עבור תחום עיסוקם.
אם הנכם חווים קשיים ברישום, פנו כעת אל משרדנו ונשמח לעמוד לצדכם לאורך כל הדרך.

 

לשאלות, יעוץ ראשוני והתקדמות בהפעולות מול רשם הקבלנים תשאירו לנו פניה באתר או חייגו עוד היום 077-6706707

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן