תנאים לקבלן רשום - איך זה עובד?

קבלנים בכל ענפי הבנייה וההנדסה - איטום, שיפוצים, אספלט, עבודות עפר, הנחת קווי תקשורת, מעליות ומדרגות נעות ויש כמובן עוד - מספקים שירותים חיוניים במיוחד. האחריות המוטלת על כתפי כל קבלן גדולה, ולכן החליטה מדינת ישראל לייצר רגולציה משמעותית. מאז שנת 2018 ישנן עבודות שרק קבלנים רשומים רשאים לבצע, ועל כן אנשי מקצוע רבים מבקשים להפוך לרשומים, כלומר להיכלל בפנקס הקבלנים. באופן טבעי מוצבים שלל תנאים לקבלן רשום, ובעמוד זה תמצאו מידע מפורט על הקריטריונים הרלוונטיים, על האופן שבו מתנהל התהליך ולמעשה תשובה מקיפה לשאלה איך להיות קבלן רשום?

מי מציב תנאים לקבלן רשום?

הגוף שמוסמך לקבוע תנאים לקבלן רשום הוא רשם הקבלנים שבמשרד הבינוי והשיכון. באופן עקרוני, ישנם 3 סוגים של קריטריונים: הכשרה, ניסיון והתנהלות. לגבי ההכשרה ישנם הבדלים בין ענפי הפעילות השונים. בחלק מהם ישנה בחינה ייעודית, וכך למשל רישום קבלן שיפוצים מחייב הצלחה במבחן שכולל שאלות מקצועיות בכל הנושאים הרלוונטיים לשיפוצים, שאלות בנושאי חוקים ותקנות וכן שאלות לגבי סוגיות בטיחות וגהות.

הניסיון המינימלי משתנה אף הוא בהתאם לענף, ובחלק מהמקרים גם על סמך ההכשרה הספציפית של כל קבלן. כמו כן, בוחן רשם הקבלנים את העבר הפלילי של כל איש מקצוע שמבקש להופיע בפנקס.

הסוגים השונים של קבלנים רשומים

פנקס הקבלנים מחולק לכ-30 ענפים. ישנם 4 ענפים המוגדרים כראשיים: ענף 100 - בנייה, ענף 200 - כבישים תשתיות ופיתוח, ענף 300 - גשרים, וענף 400 - נמלים ועבודות ימיות. שאר הענפים מוגדרים כמשניים, וביניהם פיתוח חצרות, התקנת רמזורים, ביצוע קווי מים ביוב וניקוז, עבודות עפר וחציבה, מתקני מיזוג אוויר וקירור, דריכת בטון ואתר ועוד.

חשוב לציין שניתן להגיש בקשה לרישום במספר ענפים בו-זמנית, ורצוי מאד לעשות זאת באמצעות מומחים בתחום – ולשם כך כדאי לפנות אלינו. רישום קבלנים ביותר מענף אחד מאפשר לאותם אנשי מקצוע ליהנות מכל היתרונות של ההופעה בפנקס הקבלנים בכל אחד ואחד מהענפים שבהם הם נכללים.

תהליך רישום קבלן רשום - דגשים חשובים

תהליך רישום קבלן רשום הוא פרוצדורה מורכבת מאוד. חשוב להתנהל מול רשם הקבלנים באופן מדויק ועל-פי כל הנהלים שקבע גוף זה, על-מנת להימנע מעיכובים מיותרים וכדי שהבקשה לא תידחה. בהתאם, ההמלצה היא להיעזר במומחים בתחום - אנשי מקצוע שכבר עזרו לקבלנים אחרים להופיע בפנקס בכל ענף שרצו.

השירות של G.A.M כולל קודם כל היכרות עם הקבלן ובדיקה מקדמית כדי לוודא שהוא עומד בכל אותם תנאים לקבלן רשום. אם התשובה חיובית, השלב הבא הוא איסוף כל הניירת הרלוונטית מרואה החשבון, מהקבלן עצמו ומכל מקור רלוונטי אחר. על בסיס זה נבנה תיק בקשה ונוודא שכל המסמכים מוגשים לרשם הקבלנים בהתאם לכללים. הקבלן פטור למעשה מהתעסקות בפן הבירוקרטי - אנחנו מבצעים את כל הפעולות הדרושות מול הרשם.

שירות זמין ומחויב לחלוטין

ניתן להשלים באמצעותנו תהליך רישום קבלן רשום תוך זמן קצר יחסית, בהתאם למידת שיתוף הפעולה של כל קבלן. בדרך כלל התהליך אורך 3 עד 5 חודשים, וניתן לקצר אותו במידה מסוימת (לחילופין, הגשת בקשה ללא עזרת אנשי מקצוע שזו המומחיות שלהם עלולה לעכב את הרישום ואף להוביל לתשובה שלילית).

כל השירותים שאנחנו מעניקים לקבלנים - כאמור הרישום, אישור עבודה לפלסטינים, הגדלת סיווג קבלני (על-מנת שאפשר יהיה לבצע פרויקטים בהיקף כספי גבוה יותר) וכו' - ניתנים מתוך מחויבות מלאה ובזמינות גבוהה. בזכות השילוב בין אלה לבין הבקיאות המקצועית והיושרה כבר הצלחנו לעזור לקבלנים רבים לשדרג את החברה שלהם במידה ניכרת.

 

לשאלות, יעוץ ראשוני והתקדמות בהפעולות מול רשם הקבלנים תשאירו לנו פניה באתר או חייגו עוד היום 077-6706707

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן