כח אדם מקצועי בענף הבניה והתשתיות

איך מצליחים בפרויקט בנייה? מוצאים כוח אדם לעבודה בשטח במהירות וביעילות

מנהלי עבודה הם חלק מהותי מהצוות בכל אתר בנייה. הם מפקחים על פרויקטים גדולים ומתפקדים כמנהלי בנייה הודות למומחיות טכנית, כישורי ניהול ויכולת מנהיגות. כאשר ישנו כוח עבודה מיומן ומקצועי בשטח, הקבלן המבצע יכול להיות שקט ובטוח שהפרויקט ייצא אל הפועל ויהיה מוצלח יותר.

בדרך כלל מנהל עבודה עובד תחת מפקח או מנהל הפרויקטים של החברה, אך נמצא מעל פועלי הבניין. עובדה זו מציבה אותו בעמדה ייחודית באתרי הבנייה, ומאפשרת לו לשמש גשר בין העובדים בשטח להנהלה העליונה. למנהלי העבודה הטובים ביותר יש ניסיון של שנים בעבודה זו, כך שהם יודעים לתאם עם כל הצוות את המשימות השונות, כדי להבטיח שהפרויקטים יושלמו בהצלחה.

מה בעצם עושים מנהלי עבודה בשטח, ולמה הם כל כך חשובים?

כחברה קבלנית אשר מנהלת מספר מוקדים ופרויקטים, בדרך כלל רחבי היקף (גם מבחינה פריסה גיאוגרפית), תידרשו להעסקת מנהלי עבודה בשטח, אשר יוכלו להיות העיניים והידיים שלכם בפרויקט הספציפי. מנהלים אלה יכולים לטפל במגוון מרכיבי מפתח החל מטיפול בתקציבים עבור פיקוח על העובדים והוצאת אישור עבודה לפלסטינים למשל, עד ניהול מלאי הכלים והציוד המשמשים באתר.

באופן מפורט יותר מנהל עבודה מפקח על אנשי הצוות בזמן שהם מבצעים את משימותיהם היומיומיות כמו גם מגיש לוחות זמנים לעבודה ומעריך את ההתקדמות במהלך העבודה. מעבר לכך, מנהל העבודה יכול להעסיק אנשי צוות, מבצע הדרכות, מזמין כלי עבודה, ציוד, מכונות וחומרים הנדרשים לביצוע המשימות, מחלק את המשימות היומיומיות לאנשי הצוות בהתבסס על סדרי עדיפויות, מפקח על ההוצאות כדי להבטיח שהפרויקט עומד בתקציב הצפוי, סוקר שרטוטים ומסמכים טכניים אחרים, שומר על פרוטוקולי בטיחות ומעביר אותם לעובדים באופן רוטיני ומתקשר עם אנשי קשר נדרשים נוספים.

תפקידם של מנהלי עבודה הוא כה משמעותי, עד שבלעדיהם, פרויקט בנייה יכול בקלות להיעצר או אפילו לקרוס, מכיוון שבין השאר, עדכונים קריטיים על העבודה שנעשתה עלולים לא להיות מועברים הלאה.

כישורים וניסיון של מנהלי עבודה

מכיוון שמנהל עבודה בתחום הבנייה מחזיק בתפקיד מבוסס ניסיון אשר יכול להשתנות לפי הענף הספציפי, למעשה אין מאפיינים חד משמעיים או כישורים אשר נדרשים להצלחה בתפקיד. מעסיקים מסוימים עשויים לדרוש תעודות שונות או ידע ספציפי, אולם במרבית התפקידים תהיה דרישה מינימלית לתעודות, כמו תעודת בגרות.

עם זאת, תפקידו של מנהל עבודה דורש ידע נרחב במקצוע וניסיון שבדרך כלל נרכש במשך שנים. מכיוון שמנהלי עבודה יהיו אלה שיפקחו על צוות העובדים בשטח, הם נדרשים וזקוקים גם למגוון מיומנויות כלליות ותקשורתיות כדי לבצע את תפקידם בהצלחה. כדי להעסיק את האנשים הנכונים והטובים ביותר עבור החברה הספציפית, כדאי להתייעץ עם חברת רישום קבלנים, כמו חברת  G.A.Mגלאור, אשר מומחית ומנוסה בתחום זה.

תכנון מראש של צוותי העבודה וכוח האדם

כדי להצליח בפרויקט זה או אחר, יש לנקוט בגישה פרואקטיבית. מנהלי העבודה הטובים ביותר הם פרואקטיביים ולא תגובתיים אל מול כל משימה. הן מנהלי העבודה והן המנהלים הנמצאים מעליהם תמיד צריכים לחשוב קדימה ולתכנן את הדבר הבא. היותם של צוותי העבודה פרואקטיביים מאפשרת להם לתזמן את העבודה באופן נכון, למזער עלויות מיותרות ולשמור על לוחות הזמנים והתקדמות הפרויקט. חלק גדול מהפעילות הפרו אקטיבית והיוזמת של העובדים צריכה גם לכלול קבלת החלטות. כאשר מדברים על כוח עבודה איכותי ומקצועי, אפשר לוודא שהניסיון והמומחיות שלהם תוביל אותם לקבלת החלטות טובות. הם צריכים להאמין בעבודתם ובעבודת הצוותים שלהם, לדעת להוביל ולקבל החלטות בביטחון.

כמו כן, נדרשת ממנהלי עבודה או מעובדים אחרים בצוות לקחת על עצמם אחריות על תוצאות הפרויקט. ניתן לדרוש מהם לא לבזבז זמן בהמצאת תירוצים או הטלת האשמה על אחרים כאשר דברים משתבשים, להחזיק באחריות מתמשכת ולהתגאות בעבודתם. יהיו מי שיהיו העובדים בשטח, הם מחויבים לעשות עבודה מצוינת ולתת עדיפות לבטיחות.

מכיוון שחברת G.A.M  גלאור, מבצעת ליווי של קבלנים ורישום ברשם הקבלנים, בין השאר, אנו נוכל לתת מענה ללקוחות העוסקים בעולם הקבלנות בשלל תחומים, לרבות ייעוץ, מענה לשאלות, ותשובות לגבי מנהלי עבודה וכוח עבודה מיומן.

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן