יתרונות רישום בפנקס הקבלנים

בישראל, בדומה לארצות מערביות רבות אחרות, חייב כל קבלן שרוצה לעסוק בתחום הבניה והתשתיות להיות רשום כקבלן מורשה על פי ענפי ההתמחות השונים, בהתבסס על חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, התשכ"ט-1969. כמקבלי שירותים, על האנשים לבדוק את העובדה שהקבלן הינו קבלן רשום, כדי שיוכלו לדעת כי הוא אכן עבר את ההכשרות הנדרשות, הוא בעל ניסיון מוכח בפרויקטים מסוג מסוים והוא מתמחה בענף זה או אחר.

למה נדרש רישום קבלנים?

רישום קבלנים כקבלנים מורשים בענפים השונים, הינה חובה כאשר מעוניינים לבצע עבודות מיוחדות, הן מבחינת היקפן והן מבחינת התקציב המעורב בהן. ההיגיון העומד מאחורי דרישה זו היא שעצם הרישום וסיווג הקבלן, מעידה על ניסיונו ועל היקף הפרויקטים שעשה בעבר. באופן כזה יכולים להיות בטוחים כל מי ששוכר את שירותיהם של הקבלנים כי הם עברו את ההכשרות הנדרשות ויכולים לבצע את העבודה שתוטל עליהם, על פי ניסיון העבר.

רישום הקבלנים ברשומות נעשה לא רק על פי היקפי העבודה הנדרשים מבחינה כספית, אלא גם על פי סיווגי הענפים השונים. כך, יהיו קבלנים אשר יתמחו בענף התשתיות בעוד אחרים הינם מסווגים לענף החשמל, שיפוצים או אינסטלציה (כל אחד מענפים אלו יהיה בעל מספר מקובל, מוסכם וידוע לכל).  מכרזים ציבוריים יחייבו את הקבלנים לעמוד בדרישות מסוימות, לאור ניסיון העבר שלהם, כדי שיוכלו לבצע עבודה מסוימת. זאת ועוד, לא יוכל קבלן להשתתף במכרז אשר לא נכלל כחלק מניסיון העבר שלו. כך לא יוכל קבלן אשר מסווג כחשמלאי לעמוד במכרזים אשר דורשים קבלן תשתיות וכו'.

היתרונות הקיימים ברישום קבלנים בפנקס הקבלנים

ישנם יתרונות רבים הטמונים ברישום קבלנים בפנקס הקבלנים, כאשר העיקרי מבניהם הוא היכולת של אותו קבלן להשתתף במכרזים פרטיים, ציבורים או ממשלתיים. מכרזים אלה טומנים בחובם יתרונות כלכליים רבים יותר, מכיוון שלרוב הם יהיו מכרזים גדולים ומורכבים אשר ידרשו ניסיון, עמידה בתנאים שונים וכוח עבודה רב.

מעבר לכך, חשוב שלענף מקצועי קריטי וחיוני כמו קבלנים, יהיו סטנדרטים מקובלים, בדומה למקצועות יישומיים אחרים. חישבו על הרגע בו אתם מגיעים ללקוחותיכם, ומציגים את עצמכם כקבלנים רשומים בעלי ניסיון ומומחיות מדויקת בתחומכם. קבלן, שאינו רשום כקבלן לא יוכל להציג את עצמו כך מחשש שהוא יהיה נתון לסנקציות משפטיות מכיוון שהרשומות הללו פתוחות וניתנות לבחינה והסתכלות, באופן חופשי, על ידי כל מי שחפץ בכך.

איך אפשר להירשם כקבלנים?

כדי להיות רשומים ברשם הקבלנים, יידרשו הקבלנים למסמכים ואישורים שונים אשר יעידו על ניסיונם והכשרתם. חברה, כמו חברת  G.A.Mגלאור יכולה לסייע לקבלנים בסוג הרישום המדויק, תאסוף את כל המסמכים הרלבנטיים ותבחן את הבקשה כך שאפשר יהיה להיות בטוחים שהיא תתקבל ותאושר.

וידוא אישור הבקשה חשוב מכיוון שהועדה לרישום קבלנים יכולה לדרוש מעת לעת עדכונים, או תוספות למסמכים שכבר הוגשו. במקרה של חוסר מידע, היא עלולה במקרים מסוימים לשלול את הבקשה ולדחותה. כדי לא לעמוד במצב זה, חשוב וחיוני להסתייע ולבקש עזרה מחברה מקצועית אשר זו לה תחום התמחותה אשר יכולה לייעל את התהליך כולו ולקצר את זמני ההמתנה.

מה קורה לאחר רישום קבלן?

פעמים רבות, טועים קבלנים לחשוב שלאחר רישומם, אין עוד צורך בבקרה או חידושים למיניהם. אולם המציאות היא, שלאחר הרישום, חייב הקבלן להמשיך לעמוד בסטנדרטים המקצועיים אותם קבעה הועדה, לרבות הכשרה, עדכון מסמכי הניסיון ועוד. כחלק מהדרישות, יידרש הקבלן לשלם אגרה  דו שנתית אשר תשמור על רישומו.

רישום הקבלנים נדרש לשמור על עדכניות, וכאשר ביצע אותו קבלן עבודות רבות בתחום, כך שחברתו כוללת עוד קבלני משנה או יכולה כעת לעסוק בפרויקטים גדולים יותר, יידרש הקבלן לבצע עדכון. העלאת סיווג קבלנים יכול גם הוא להיעשות על ידי חברת G.A.M גלאור, אשר יכולה לכוון, לייעץ ולספק את המסמכים הדרושים לכך. משמעות העלאת הסיווג היא שאותו קבלן יוכל להשתתף במכרזים פומביים הדורשים ניסיון רב יותר, ובדרך כלל גם טומנים בחובם ערך כלכלי רב יותר.

 

לשאלות, יעוץ ראשוני והתקדמות בהפעולות מול רשם הקבלנים תשאירו לנו פניה באתר או חייגו עוד היום 077-6706707

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן