טיפים לקבלן: איזה מכשירים ומתקנים חובה שיהיו בעבודה בשטח?

קבלני שיפוצים מתמודדים מדי יום עם מגוון רחב של אתגרים מורכבים. בהתאם לכך, הם זקוקים לציוד איכותי - מכשירים ומתקנים שבאמצעותם אפשר יהיה להשלים בהצלחה, וגם בבטחה, כל משימה. בנוסף, בגלל שהעבודה מתבצעת בשטח, ובכל פעם במקום אחר, יש צורך בציוד שניתן לנייד אותו. בעמוד זה תמצאו פירוט של המכשירים החשובים ביותר וטיפים נוספים לשדרוג העסק.

לשמור על בטיחות העובדים - עם רמפת העמסה

רמפת העמסה מאפשרת פריקת והעמסת ציוד כבד מאוד, מבלי להסתכן בפציעה. בהקשר זה, כדאי לזכור שכל מעסיק מחויב לעשות הכל כדי לשמור על בריאות העובדים שלו ועל הבטיחות. פגיעה של עובד עלולה להשבית את העסק, לחייב הפעלת ביטוח שתייקר את הפרמיה, לשבש את לוחות הזמנים בפרויקט - ומעל לכל לגרום כמובן נזק חמור מאוד לאדם שסומך על המעסיק.

מעבר לחשיבות ההצטיידות ברמפה, מומלץ לכל קבלן שיפוצים להקדיש תשומת לב לבחירה נכונה של המוצר הספציפי. ישנם שלל דגמים של רמפות העמסה והבחירה ביניהם היא על סמך כושר הנשיאה של כל רמפה, האורך, הרוחב וגם המשקל העצמי של כל דגם.

פטיש אוויר / פטיש חציבה

פטיש אוויר - שנקרא גם פטיש חציבה, וזכה גם לכינוי "קנגו" או "קונגו" - מאפשר לבצע פעולות שעבורן נדרשת עוצמה רבה במיוחד. פטיש זה ננעץ באמצעות לחץ אוויר גם לתוך חומרים קשים מאוד כמו בטון ואפילו סלעים, והפרמטר העיקרי לבחירתו הוא כוח ההלימה שנמדד בג'אוול. בחלק מהמקרים, קבלן השיפוצים או העובד מוסיף לכוח של הכלי עצמו גם את משקל הגוף כדי להבקיע חומרים קשיחים במיוחד. פטיש אוויר הוא הכלי המתאים לקידוח של חורים בתוך קירות עבים, לחירור של בטון ועוד.

סט מפתחות

אם פטיש האוויר הוא מכשיר כבד מאוד, וגם רמפת העמסה היא מן הסתם מתקן בעל נוכחות בולטת, סט המפתחות הוא כלי קטן יותר - אבל גם לו יש תפקיד נכבד. באמצעות המפתחות שמגיעים בגדלים שונים, ניתן לתפוס כל אובייקט במבנה המשופץ ולפתוח אותו. למעשה, נדרשים מפתחות לא "רק" בגדלים שונים אלא גם מסוגים שונים - מפתח שוודי, מפתחות אלן, בוקסות ומפתח צינורות (משום שברוב המקרים שיפוץ כולל גם עבודות אינסטלציה).

מולטיטול

מולטיטול כשמו כן הוא: כלי אחד שהוא בעצם סט כלים שלם. בין היתר, קבלן השיפוצים יכול להשתמש בו לטובת ניסור, חריטה, כרסום, שיוף, גילוף, חריצה, השחזה, פוליש, קידוח ועוד. כל זאת באמצעות שלל להבים שונים. יתרון נוסף של המולטיטול הוא שניתן לעבד בעזרתו חומרים שונים, ובפרט אלה השכיחים ביותר בכל סוגי הנכסים - פלסטיק, עץ ומתכות רכות. הפרמטר העיקרי לבחירת מולטיטול הוא זהות היצרנית - ריבוי המשימות מחייב יכולות ייצור גבוהות וכן ניסיון רב, ולכן מומלץ להעדיף כלים של חברות מובילות בתחום כגון דרמל, דיוולט או מקיטה.

טיפים נוספים לקבלני שיפוצים

מעבר להצטיידות ההכרחית בכל המכשירים והמתקנים המשמשים לעבודה בשטח, ישנם עוד 2 דגשים רלוונטיים לקבלני שיפוצים: ראשית, חשוב מאוד לעבור השתלמויות בנושא בטיחות, וזאת על-מנת להימנע מתאונות לא הכרחיות ופציעות קשות (גם לקבלן עצמו וגם לעובדים).

שנית, למי שעדיין לא עשה זאת - כדאי להגיש בקשה לרישום בפנקס הקבלנים של משרד הבינוי והשיכון. רישום קבלנים מאפשר לאנשי מקצוע עם ניסיון של 5 שנים ומעלה להופיע בפנקס הנ"ל, וכך לבצע פרויקטים בהיקפים כספיים משמעותיים - קבלן לא רשום מוגבל לעבודות בהיקף של כ-50,000 ש"ח בלבד, ובנוסף ימצא את עצמו בנחיתות מול הצעות מחיר של קבלנים רשומים גם אם הוא עצמו מקצועי ומנוסה.

נשמח לסייע לכם לטפל בהליך הרישום הקבלני. פנו אלינו עוד היום!

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן