חברות למכירה - מה הסיבות שאנשים קונים ומוכרים חברות?

רכישות של חברות למכירה בענף הבנייה הן תופעה די חדשה, גם למי שרוצה רק להרחיב את העסק שלו, או למצוא שווקים חדשים ונרחבים. כיום, תופעה זו הולכת ומתרחבת ונעשית פופולארית יותר ויותר, והיא פוגשת ברצון מצד המוכרים כמו גם מצד הקונים. הגורמים בגינם אנשים מוכרים וקונים חברות הינן מגוונות ורבות, אולם העיקריות ביניהן הן יציאה לפנסיה, בעיות כלכליות, רצון למיזוגים בין חברות או שיתופי פעולה בין יזמים.

ננסה להתמקד במאמר זה על כל אחת מהסיבות הללו.

 מה הסיבות שאנשים קונים ומוכרים חברות?

בין אם אתם מתכוונים לרכוש או למכור חברה, יש לקוות, שאתם עושים זאת כחלק או כתוצאה מתוכנית אסטרטגית מנומקת היטב. התוכנית האסטרטגית פעמים רבות כוללת דרישה לצמיחה, גיוון, התרחבות גיאוגרפית, חדירה לשוק נוסף או מטרות אחרות ונוספות. רכישת חברה היא אפשרות אחת מני רבות שיכולה להשיג את המטרה הספציפית.

במקביל גם מכירת חברה היא חלק מתוכנית אסטרטגית של הבעלים או המשקיעים אשר מנסה להשיג גם היא יעדים שונים. רק באמצעות תוכנית אסטרטגית כתובה ומפורטת, תוכלו להתמקד ולהבין את הסיבות והמטרות העומדות בפניכם, ותדעו לנקוב במחיר המתאים ביותר עבור השגת יעדים אלו.

  • יציאה לפנסיה – המוטיבציה העיקרית למכירת חברות היא יציאה לפנסיה של הבעלים הקיימים. פעמים רבות כאשר הבעלים לא תיכנן באופן נכון את זמן הפרישה, הוא עלול למצוא את עצמו ללא תחליף או ללא צד שלישי שיוכל לקחת את מושכות העסק לידיו. במקרה שכזה, הוא יידרש למכור את החברה בפרק זמן קצר כדי להצליח עדיין לסיים את כלל הפרויקטים שהוזמנו או לשלם לעובדיו במועד שהתחייב עליו. היתרון העיקרי במכירת חברה לאחר פרישה לגימלאות טמונה בעצם העובדה שהצד הפורש יכול לקבל את כספו באופן המהיר ביותר וללא סיכון מצידו. הצד הקונה גם הוא נהנה מיתרונות הקניה של חברה בעלת מוניטין, עובדים ופרויקטים שונים (במידה ואכן החברה נשמרה כרווחית ופועלת).
  • בעיות כלכליות- בעיות כלכליות יכולות לנבוע מכל מיני סיבות, חלקן בגלל ניהול כושל, חלקן עקב ראייה לא נכונה של המציאות או של ההזדמנויות וחלקן בגלל שהחברות לא תחרותיות או לא פרודוקטיבית. מיזוג או מכירה של החברה יכולה לתקן את הבעיות הללו ולהציל את מה שניתן עוד להציל.
  • שיתופי פעולה בין יזמים שרוצים להיכנס כקבלן ביצוע – תאמינו או לא, יכול להיות שיש מישהו שחושב שהעסק שלכם שווה יותר ממה שנדמה לכם. ישנם מקרים רבים בהם יזמים משתפים ביניהם פעולה, כדי לזכות בפרויקטים גדולים וטובים יותר וכדי לממש את עצמם כקבלני ביצוע. מקרים אלה יתרחשו, על פי רוב, כאשר קבלן ביצוע נדרש למצוא חברה בעלת סיווג גבוה, שתוכל להתאים עבורו מבחינת סוג הפרויקטים הקיימים. החברה המוכרת, במקרה זה, תחפש בדרך כלל עוד הון אנושי שיוכל להרחיב את העסק ולהזרים כסף.

 

בסופו של דבר, כל הגורמים הללו בהפיכת חברה לאטרקטיבית תידרש להתבטא במחיר אשר יתאים לשני הצדדים ושיוכל לענות על דרישותיהם ומטרותיהם השונות. המחיר שהקונה צריך לשלם חייב להיות מתאים והולם ביחס לרווחי החברה כדי שהתשואה תוכל להיות סבירה ורווחית.  גם אם מכשול המחיר עלול להיראות בתחילה, בעסקאות מסוימות, כמאתגר מאד, כאשר עושים זאת בסיוע של חברה מייעצת, ניתן לתפור מתווה עסקה אשר יגשר על כך ויספק לכל אחד מהצדדים את הפתרונות המתאימים עבורם.

חברת גלאור G.A.M, המתמחה בעסקאות מסוג זה וקיימת בשוק שנים רבות, יכולה לתת את אותו ערך מוסף הן לחברה הנרכשת והן לזו הרוכשת. בנוסף תוכלו למצוא הזדמנויות עסקיות רבות של חברות בסיווגים שונים, הנמכרות אצלנו.

שתפו את הפוסט

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות השאירו פרטים

דילוג לתוכן